שמוליק דורינבאום (שמול)

שמוליק דורינבאום (שמול)

מקדם אתרים, בעל חברת קידום אתרים מצליחה ויזם. אה ומוזיקאי, כן, גם מוזיקאי.

הלוגו השתנה, ויחד איתו, גם הדד-ליין – פרק 4

חזרתי מהולנד לפני שבוע בערך ואם יש משהו שהפחיד אותי לאורך כל החופשה (5 ימים בסך הכל) זה לא לדעת איפה אני ויותר מזה, לא לדעת איך אני יוצא מהרגע הזה שלא בשליטתי. כי אם יש משהו שאני הכי מפחד ממנו, זה לאבד שליטה. ובחודשיים האחרונים רבותיי, איבדתי שליטה בכל איבר ואיבר בגוף של הייבר.

אני אתחיל מהסוף:

הלוגו חדש ואני מרוצה ממנו עד דמעות, ולא רק בגלל שאני זה שעיצב אותו, אלא כי הוא הגיע ממקום של הבנת המוצר לעומק, של הבנת התהליך של בניית המוצר, למה בעצם בניתי את המוצר הזה מלכתחילה וכד'.

תבינו, אני לא בונה עוד "כלי SEO", אנחנו בונים כלי שיעזור לנו להיות אנשי SEO טובים יותר, ומרוב שרוב חיי מוקדשים להעלאת המודעות ל-SEO איכותי, החלטתי שאני הופך את זה למוצר לציבור הרחב ולא רק פנימית לחברה שלי. אחרי הכל, כולנו נהפוך יעילים יותר (לדעתי המקצועית) אם נעבוד לפי מתודה מסודרת וגאנט פעילות של המקצוענים.

שלא תטעו, אני לא היחיד מאחורי הייבר

עם כל הפחד שלי לאיבוד שליטה, איבדתי גם מתכנת, שניים או 5, אני גם די בטוח שאיבדתי חבר או שניים במהלך הבנייה של זה, אבל אני משתדל להישאר אופטימי. היה לי קשה מאוד לעבוד לפעמים עם מתכנתים בדיוק כמו שקשה לעבוד מולי, אני רוצה הכל ואני רוצה את זה עכשיו, ולהבדיל ממתכנתים שצריכים סדר עבודה.

אז עצרנו הכל.

ברגע שעצרנו הכל, לקחנו נשימה, ונכנסו לכתיבת אפיון מפלצתי שעשה סדר לכל מתכנת שאפילו הציץ בזה. ואחרי שקראנו למתכנתים שימשיכו את העבודה שלנו על הייבר, משם, הכל קסמים. הכל מתקדם ויותר מזה, כבר בניסיונות אצל חברי "שמול" (להם אנחנו קוראים השמולים) בתוך המשרד שלנו.

טיפ חשוב: ללא מפגשים עם פסי הטאה, לעולם לא תגיעו ליעד בחלק אחד שלם.

שזה במילים פשוטות: אל תמשיכו בעבודות שלכם על פרויקט כזה או אחר אם אתם לא בטוחים ב100% שהמוצר המוגמר, יהיה בדיוק כמו שחלמתם עליו. אפשר לעצור רגע או להאט, רק ככה מצליחים.

ומה גם שחשוב שקרה בדרך, שגדלתי במספר המקצוענים של עולם ה-SEO שעוזרים לי, תומכים בי ואף בונים איתי את הרשימה שמאחורי הגאנטים וצ'קליסטים לעבודה שוטפת. (ישבתי עם כל אחד כמה שעות של סיעור מוחות להוציא את המקסימום מהמערכת שלנו שתתאים לכל סוגי המקדמים בארץ ובעולם).

קצת מהשמות המכובדים: עידן בן אור, נתי אלימלך (מנכ"ל SEO Israel) אסף כהן (מומחה הSEO- שמוכר בעיקר בתור הבעלים של האתר הסופר מפורט: seoaudit.co.il על עולם ה"Screaming Frog") ועוד כמה תותחים שתדעו ותראו את דעותיהם על הכלי בהמשך לכשהוא הוא יצא לשוק.

רגע, זוכרים בכלל מה זה הייבר?

תזכורת על הייבר (Highver): כלי לניהול משימות שמיועד אך ורק לעולם ה-SEO, כי אם יש משהו אחד שלמדתי, זה שהטעות הגדולה ביותר של יזם, זה לצאת לשוק עם אולר שוויצרי במקום לצאת עם סכין ממש חדה. (מוזמנים לראות גם את ההרצאה של ראנד פישקין האגדי על 7 טיפים ליזם המתחיל, שכמובן זה אחד הטיפים הראשונים אצלו אחרי שהוא מודה בטעות שלו, שהפך את מוז לכלי רוחבי יותר ממה שהיה בהתחלה).

אגב, מה שמצחיק זה, שכשהייתי בהולנד, הצלחתי לתפוס את ראנד פישקין לשיחה קצרה (אפילו לראיון, למי שרוצה לראות) וכשדיברנו, סיפרתי לו על הייבר, ואפילו ראנד, היה בהלם שהוא לא הכיר אף פעם תוכנה כזו, אז הנה, עכשיו הוא מכיר את הייבר ואפילו מחכה לקבל גישה כשזה ייצא כי אני באמת הראשון שנוגע בעולם הזה בצורה הספציפית הזו.

אז כמו שאתם יכולים לראות, הלוגו השתנה, לקחתי אותו לכיוון שתמיד רציתי (מוזמנים לראות גם את האתר, שיניתי קצת את העיצוב הכללי, בעיקר כי מאוד חשוב ללכת תמיד לפי אותה תמה, רק ככה בונים מותג)

מה שעשיתי כאן בלוגו, זה בעצם מה שרציתי להבהיר כשבניתי את האפיון המפלצתי של המערכת הזו, כל הייבר מושתתת על הרעיון של צ'קליסט, הן מבחינת המשימות היומיות, השבועיות והחודשיות ועד לצ'קליסט בהתאם לסוגי האתרים שיש היום באינטרנט (תוכלו בעצם לבנות לעצמכם סדרי עבודה מסודרים בנושא של אתר חנות, אתר תדמית, בלוג ואפילו מיגרציית אתר, כל שאתם נתקלים בו בעולם ה-SEO, אני יצרתי לכם סדר עבודה פשוט וקל לעבודה. תבניות שלמות של משימות שוטפות.

ושלא תטעו, הצ'קליסט זה לא העיקר, בתכלס, יש לכם תרשימי זרימה מלאים שם, איך בונים מחקר מילות מפתח, איך עוברים למחקר מתחרים (ומתי) ולאחר מכן, איך מייצרים לנו לוחות מסודרים של עבודה על העמודים אותם אנחנו בתכלס מקדמים, להם קראתי "המטורגטים".

אז לגבי הדד ליין, כן כן, הוא השתנה, אבל לא בהרבה, ב-15.3 אנחנו יוצאים בגרסה שקטה רק ל100 בטא טסטרים, (אם אתם רוצים להיות חלק מהנסיינים, השאירו פרטים כאן) אבל כנראה שבסביבות אפריל נצא כבר עם הגרסה הראשונה שתצא לכולם, אחרי הכל, סוף סוף אנחנו כבר די מוכנים, אבל רוצים להיות בטוחים שהצלחנו להביא לכם את הדבר הבא שיעזור לכם לעשות את ה-SEO טוב יותר או לפחות, קל יותר כתהליך.

הכח של הייבר נמצא בסלוגן החדש שלה: Because, we know day to day SEO

שתפו את הסיפור שלי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

רוצים להתעדכן על דברים שפחות SEO ויותר אישיים?

השאירו את המייל שלכם, ואדאג לעדכן אתכם, רק כשיש לי משהו חדש לספר לכם החל מהתפתחויות בתחום ה-SEO (החלק המעניין, לא הטכני) ועד לחלקים יותר מעניינים כמו סיפורי רכילות ג'וסים, תתכוננו, יש לי אחד נייס בדרך

© 2020 כל הזכויות שמורות​

נבנה על ידי שמוליק דורינבאום

גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן