שמוליק דורינבאום (שמול)

שמוליק דורינבאום (שמול)

מקדם אתרים, בעל חברת קידום אתרים מצליחה ויזם. אה ומוזיקאי, כן, גם מוזיקאי.

דברים לא זזים אבל המוח שלי על 200 קמ"ש – פרק 3

איזה לחוצים אנחנו הופכים להיות עם דד ליין, הא?

זוכרים את הימים האלה שהיינו בכיתה ח', וזה אוטוטו סיום בית הספר היסודי, ואנחנו מרגישים בוגרים עד מאוד אבל אין מה לעשות, יש מבחנים ויש דד ליין לעבודות גמר השנה? גם בתור ילדים, ידענו, לא נגיע לזה בחיים בזמן, אבל איזה כיף שיש מסגרת זמנים.

אני והמתכנת הראשי של הייבר, כל הזמן עובדים, באמת, 24/7 עובדים על התוכנה הזו, והכי מצחיק? שחשבנו שהיא תהיה מוכנה בזמן לתחילת דצמבר, אנחנו בינואר אוטוטו ואנחנו עדיין יוצרים פיצ'רים חדשים, מתי זה בעצם עוצר להתפתח ומתחיל בשיווק? כנראה שלא כרגע. המוח שלנו מתקדם יותר מהתוכנה.

לאלו שחיכו יפה ולאלו שלא יודעים בכלל, בואו אני אספר לכם מה זה בכלל הייבר

הייבר, בתור התחלה, זה שילוב בין 2 מילים שאני מאוד אוהב: Higher ו Conversion, אני מאמין, שאם עושים תהליך נכון לאתר, אופטימיזציה לפי הקווים המנחים של גוגל בעיקר, מגיעים להמרות גבוהות יותר ממה שאנחנו רגילים. (נכון שיש גם תהליכים מורכבים יותר כמו CRO וכו', אבל אני מדבר איתכם כרגע, על להתחיל להמיר יותר בעזרת האינטרנט, או יותר נכון, בעזרת גוגל)

הייבר, היא מערכת ניהול משימות, (כן כן, כמו Asana, Monday, Trello וכו') למה אני יוצר מערכת ניהול משימות? כי אחרי 15 שנה של עבודות SEO ביום יום, ואחרי 6 שנים של לימוד SEO למאות תלמידים, קלטתי משהו מאוד מעניין.

מקדמי אתרים יודעים לקדם אתרים. אבל לא יודעים לנהל משימות.

מקדמי אתרים לרוב יודעים את העבודה, אפילו הצעירים ביותר ביניהם, סליחה, הג'וניורים. גם הם יודעים את התהליך של הקידום האורגני, יודעים שצריך Onsite optimization, יודעים שצריך Offsite, יודעים שצריך תוכן וכו' וכו', אבל לא באמת מצליחים לנהל את היום יום שלהם כמו שצריך, שאלתי מעל ל50 מקדמי אתרים "מה סדר היום שלכם?" ורובם ענו לי בתשובות הבאות:

  • לפי סדר הדחיפות (לקוחות עצבניים / מיילים רבים / אתרים תקועים וכו')
  • לפי סדר הלקוחות (לקוחות שמשלמים "יפה" / לקוחות שפחות מציקים וכו')

עכשיו אני בטוח שיש כמה שקוראים את זה ואומרים: "אתה צוחק עליי? אני אלוף בלנהל משימות" אחלה, ואני מכיר בעצמי כמה מקדמי אתרים מדהימים שעושים את זה מושלם. אבל הבעיה היא לאו דווקא של מקצוענות ב-SEO אלא דווקא מקצועיות של PMO, משמע, מנהלי משימות. וגם כאלו שיודעים לנהל משימות, שוכחים דברים. ולפעמים, דווקא את החשובים ביותר.

אני אגיד לכם את האמת? אני מרגיש שנולדתי מקדם אתרים, אבל לא נולדתי לנהל משימות, זה משהו שונה בתכלית עבורי. ואני לומד את זה יום יום מהרגע הראשון שהתחלתי את התחום הזה. לא סתם יצרתי סמינר PMO, סמינר ניהול משימות בעולם ה-SEO. הגיעו עשרות לסמינר הזה וכולם אמרו לי בעצמם, זה נתן להם כלים להיות מקדמים טובים יותר, מדויקים יותר.

אלו כמה מהתגובות על הסמינר שלי על ניהול משימות ב-SEO:

אז רגע, מה בעצם ההבדל בין Highver לכל שאר התוכנות?

הייבר ממוקדת למקדמי אתרים, משמע, מעבר לדברים שאתם מכירים בעולם הPMO, משימות פתוחות, גאנט פעילות וכו', כאן מדובר במערכת אשר מכינה לכם מראש גאנט פעילות לרבעון הקרוב, בהתאם לסוג האתר שלכם.

אם האתר שלכם הוא אתר תדמית פשוט, יהיה לכם גאנט פעילות עם דברים שאתם צריכים לעשות לקראת החודשים הקרובים, במידה ויש לכם אתר חנות אונליין, כאן כבר מדובר ביותר משימות ויותר בדיקות לקראת העלייה שלכם בתוצאות בגוגל, אחרי הכל, אתרי חנות מגיעה עם הרבה מאוד אחריות על הכתפיים שלכם ולכן גוגל יותר מחמירים בבדיקות בעצמם.

הכל התחיל מזה שרציתי לעשות לעצמי חיים קלים. ואחרי שנתיים של נסיונות במערכות, הצלחתי, בעצמי.

והבנתי בעצם את הדבר החשוב ביותר שיש, סטארט-אפים טובים מגיעים בעקבות צורך, לא בגלל התלהבות להיות סטארט-אפ או הצורך להיות מיליונר. אלא דווקא מהמקום הכי חשוב, השאלה ששאלתי את עצמי:

מה יעזור לי להיות מקדם אתרים טוב יותר, והתשובה הייתה ללא ספק: יעילות.

כי הרי מקצועיות זה משהו שאפשר לרכוש, ידע, היום, נמצא כבר בכל מקום. החל מהאתרים הכי גדולים בעולם ל-SEO ועד לאתרים הקטנים ביותר של תלמידים שלי שפותחים אתרים חדשים בכל יום וכותבים שם את כל מה שהם יודעים, וזה לא מעט 😉

אז יצרתי מערכת משלי, מערכת שתעזור לי לנהל את המשימות, ולא משימות שאני אצטרך להגדיר, אלא משימות קבועות לכל סוג וסגנון של אתר. החל מאתרי בלוגים קטנים ועד לאתרי חנויות ענקיים בישראל. (ויש לנו כמה וכמה כאלה כבר בסוכנות שלנו)

אני אסכם לכם את זה במשפט שרודף אותי, ולא משנה כמה אנחנו משתדלים, וקשה לנו מאוד, אבל אנחנו עדיין תומכים בו:

Done is better than perfect

אז תתכוננו. אוטוטו הוא באוויר: highver.co.il

שתפו את הסיפור שלי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

רוצים להתעדכן על דברים שפחות SEO ויותר אישיים?

השאירו את המייל שלכם, ואדאג לעדכן אתכם, רק כשיש לי משהו חדש לספר לכם החל מהתפתחויות בתחום ה-SEO (החלק המעניין, לא הטכני) ועד לחלקים יותר מעניינים כמו סיפורי רכילות ג'וסים, תתכוננו, יש לי אחד נייס בדרך

© 2020 כל הזכויות שמורות​

נבנה על ידי שמוליק דורינבאום

גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן