שמוליק דורינבאום (שמול)

שמוליק דורינבאום (שמול)

מקדם אתרים, בעל חברת קידום אתרים מצליחה ויזם. אה ומוזיקאי, כן, גם מוזיקאי.

אולר שוויצרי או סכין ממש חדה? פרק 2

מה הם הייתם בוחרים, אולר שוויצרי? או סכין ממש חדה?

אז הנה אני ממשיך, כותב לכם על משהו שעוד לא יצא, על הצלחה של משהו שעוד לא שמעו עליו. ואתם לא מבינים את גודל הציפייה שלי, אני ממש מנסה להמעיט כי אחרי הכל כן כן גודל הציפיות כגודל האכזבות כן כן, הבנתי, אני יודע כמה זה מסוכן לפתח ציפיות. אבל אתם יודעים מה יותר מסוכן? לא לתת את מה שהגולש רצה. או יותר נכון, ציפה לו בעצמו.

אני יודע שלא כל מי שקורא את זה באמת מבין בתחום שלי, (ומי שלא מבין, מוזמן להירשם לקורס ב15.1 ?), אז אני אנסה להסביר משהו בצורת האנלוגיית המנטרה החוזרת שלי (מי ששמע אותי מדבר כבר בכנסים / הרצאות שלי וכו') "אני תמיד אעדיף סכין ממש חדה מאשר אולר שוויצרי", כי בסופו של דבר, יש כל כך הרבה סטארט אפים שרוצים לשנות את העולם ועושים דברים מדהימים ובתכל'ס, אף אחד לא שמע עליהם מעולם.

אני אתן לכם דוגמא מהעולם שלי (אל תדאגו, אתם לא חייבים להכיר את התחום שלי בשביל הדוגמא)

יש כלי מדהים לעולם הSEO שנקרא YOAST. ועכשיו, למה הוא כל כך מדהים? כי הוא עוזר לגולש התמים שפתר אתר אינטרנט פשוט, להיות "מותאם" יותר לקווים המנחים של גוגל. די פשוט, נכנסים לכלי הזה והוא עוזר לבעל האתר, להבין מה גוגל רוצה ובהתאם לכך – לעשות כמה התאמות באתר שלו.

הכלי המדהים הזה, יש לו המון יכולות, אבל מה מצחיק, רוב האנשים משתמשים רק ב20% מהיכולות שלו, ושלא תבינו לא נכון, עדיין, החבר'ה של יוסט מאוד מבסוטים מזה, כי בתכל'ס, הם גם מאוד מדגישים את זה בתהליכי עבודה שלהם והם גם מאוד מבליטים את זה בכלי עצמו.

ככה שזה רק אומר שהם מצליחים להביא את הקהל בעזרת פיצ'ר אחד מעולה שעוזר להם לקדם את האתר, גם אם זה לא כל מה שיש להם להציע – אחלה, הסכין החדה הזו כרגע עושה את העבודה.

ועכשיו לדוגמא אחרת, כלי אחר, שנקרא squirrely וגם הוא, עושה את אותם הדברים שיוסט עושה, ושימו לב, עושה בערך פי 500 בכמות הפיצ'רים שיש לו, ושלא תטעו – הכל נראה שם מדהים, (כמעט) קל להבנה ואפילו יותר מזה, מלא בפיצ'רים שיכולים לעשות את עבודת המקדם הממוצע – קלה ומהירה יותר מתמיד! ואפילו עם סרטונים וכל מה שאפשר בשביל לעזור לכם להבין טוב יותר את העולם הזה SEO.

מה ההבדלים ביניהם בעולם ה"התקנות" וה"כמה בתכל'ס משתמשים בכל אחד מהם"?  

ועכשיו אתם בטח תגידו, "לא נו, זה עניין של מי היה שם קודם ואולי זה עניין של שירות לקוחות או אפילו המלצות מומחים מוכרים. וזה עוד יותר מצחיק, מומחים החזקים ביותר בחו"ל, ממליצים על סוויקרלי, אז איך זה קרה? פשוט מאוד, יוסט לקחו כמה חלקים מאוד מאוד נקודתיים בעולם הSEO ומיקדו אותו בצורה מדהימה בכלי שלהם. הם לא הלכו על "בואו אנחנו נשנה לכם את העולם" אלא "בואו אנחנו נסדר לכם משהו בפינת החדר שלכם בצורה ממש טובה".

או במילים אחרות: סכין ממש חדה במקום אולר שוויצרי

ועכשיו, יותר מתמיד זה מביא אותי להייבר, הסטארט אפ שלי שוב, (זוכרים למה אתם קוראים את זה, כן?) ואני והמפתח הראשי של התוכנה, כל הזמן רבים על "בוא נשים גם את זה" אה ו"בוא נשים גם את זה שיהיה על זה מתחת להוא.." ובקיצור, כל הזמן מתווכחים מה צריך יותר ומה צריך פחות. וכל הזמן אנחנו מגיעים לאותה נקודה: סכין חדה שתהמם אנשים ולא תרתיע אותם.

קשה לנו מאוד להסתגל למערכות חדשות, כלומר, קשה לנו כמקצוענים בתחום כזה או אחר, להתחיל משהו חדש אחרי כל כך הרבה זמן בתחום.

דוגמא נוספת – גטקסי, מכירים?

שאלתי יותר מ5 נהגי מוניות (נהג המונית השישי גלש שוב למקצועות של אמא של ביבי אז הפסקתי עם התשאול) מה הם חושבים על גט טקסי, וכולם ענו לי פה אחד שזה נורא הרתיע אותם להיכנס למשהו שהם עוד לא מכירים, משהו שהם צריכים להתחיל מחדש כאילו הם כבר לא 40 שנה על ההגה ומישהו הולך להגיד להם איך צריך לעבוד. קשוח להם בהחלט.

אז גם כאן, החלטתי, אם אין לי משהו לחדש לעולם הSEO שלי מבלי להתערב להם במקצוענות, אני אצליח, לא סתם אני פותח את הלב ואת ה"עט האינטרנטית" שלי כאן מולכם, כי אני באמת מאמין שאני הולך להצליח, כי מצאתי את המקום היחידי שכולם מתחננים אליי לעזרה (גם כאלו שכבר 10 שנים בתחום) על משהו פעוט שיכול לשנות להם את העבודה היומיומית לקלה יותר. וזה לאו דווקא משהו "פורץ דרך" כמו שזה מקצר אותה.

נהג של גט טקסי החזיר אותה למשרד לא מזמן אחרי פגישה בתל אביב (זיבי אני יוצא מהמשרד עם הרכב לפגישה בתל אביב). ודיברנו וזה יצא קצת דבילי אבל ככה הבנתי עוד יותר כמה אני צודק:

הוא אמר לי "יאללה גם כן אלה גטקסי חושבים את עצמם, מי הם שיבואו להגיד לי מה לעשות או איך לנסוע או איך לחייב נהג, אני שנים פה, הם כולה כמה חודשים פה, מה הם יכולים להשיג שאני לא??"

אז עניתי לו: מממ.. לקוחות?

נהג: תגיד אתה מכיר שם מישהו? יכול לקשר אותי אליהם?

שתפו את הסיפור שלי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

רוצים להתעדכן על דברים שפחות SEO ויותר אישיים?

השאירו את המייל שלכם, ואדאג לעדכן אתכם, רק כשיש לי משהו חדש לספר לכם החל מהתפתחויות בתחום ה-SEO (החלק המעניין, לא הטכני) ועד לחלקים יותר מעניינים כמו סיפורי רכילות ג'וסים, תתכוננו, יש לי אחד נייס בדרך

© 2020 כל הזכויות שמורות​

נבנה על ידי שמוליק דורינבאום

גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן