שמוליק דורינבאום (שמול)

שמוליק דורינבאום (שמול)

מקדם אתרים, בעל חברת קידום אתרים מצליחה ויזם. אה ומוזיקאי, כן, גם מוזיקאי.

הקשר האישי שלי בין ניהול זמן ולבין תפילין

אני אוכל צ'יזבורגר, אני לא שומר שבת ולפעמים מקלל ברמזורים נהגים אחרים השם ישמור. ועדיין, תפילין כל בוקר, לפחות מהזמן האחרון שוב.

אבל רגע, זה לא הנושא פה..

אחרי ששיר נולדה, גיליתי את רצף המילים הטוב ביותר לאדם: "אין לי זמן".

איזה רצף אידיוטי של מילים, לפעמים אני נגנב, באמת, כי אני, בתור אחד שמנהל חברת קידום אתרים (7 עובדים אנד קאונטינג תודה לאל ולגוגל) מוצא את עצמי רץ המון, ולא ברחוב כמו אנשים נורמלים, אלא בטלפונים עם לקוחות, בעבודה מול ספקים וכמובן, להביא לקוחות חדשים. (מישהו צריך לשלם על האינטרנט של הפייסבוק פה) ותמיד אומר "לא יכול, אין לי זמן".

חבר טוב שלי אמר לי "למה אתה לא מניח תפילין יותר?" ועניתי לו "אחייייי, יש לי 2 ילדים ו-6 ילדים בוגרים יותר (העובדים נו הבנתם) מאיפה יש לי זמןןןן" אז הוא שם יד על העורף שלי (בליווי כאפה חלשה כואבת כזו) ואמר "אז תגיד שאתה לא רוצה, את מי אתה משקר בעצם"?

רגע, למה ההורים שלנו לא אמרו את זה אף פעם? 

חשבתם פעם מתי שמעתם את ההורים שלכם אומרים "אין לי זמן"?
לא, נכון? ברצינות, מה הם עשו בחיים? הכל. וואו כמה שיותר מאיתנו זה בטוח. ועדיין אף פעם לא התלוננו.

אבא שלי עבד בבקרים בנגריה ובערב בתעשייה האווירית ובסופי שבוע על מונית, ועדיין, היה לו זמן ללכת עם חברים לבאולינג מדי פעם או לבקר את המשפחה שלו (בעיקר את האחיות. מלא אחיות..מדהים)

ואנחנו מה? איייף בכיינים הפכנו להיות, הכל מסתכם ב"אין לי זמן", "אני לא מסוגל", "מה פתאום, אייייפה". אז למדתי, מעבר לזה שהתחלתי לנהל את הזמן שלי טוב יותר, למדתי לחלק את עצמי בצורה שווה יותר בין מה שאני באמת רוצה לעשות ומה שאני פשוט לא רוצה לעשות.

כמה פעמים אמרתם לחברים שלכם "אחי לא התקשרתי להגיד לך מזל טוב כי אין לי זמן", בתכלס? או ששכחתם, או שפשוט לא *פיניתם* זמן, אני לא צריך להוכיח לכם, הידעתם שבממוצע אדם גולל כ90 מטר פיד בפייסבוק ב-24 שעות(!!!) שזה בגודל פסל החירות, כן, גם אני יודע לזרוק נתונים שמדכאים אותנו.

אז לצורך הדוגמא, העברתי את התפילין למשרד, ככה בבוקר, אין תירוצים שהחיתולים של הילדה הפריעו לי או הסיבוב עם הכלב, כשאני במשרד, תמיד יש כמה דקות של שקט, אז למה לא לנצל אותם להגיד תודה על מה שיש לי, ילדים, עבודה, עובדים כמו משפחה ולקוחות מבסוטים, מישהו צריך לקבל קרדיט, לא רק גוגל.

למדתי לענות "לא רוצה" ולהיות אמיתי (בעיקר עם עצמי) מאשר להגיד "אין לי זמן". כי זמן, זה משהו שיעבור בכל מקרה, אז למה לא לנצל אותו לדברים שאנחנו באמת רוצים? אם חבר אומר לכם מהיום "אחי, אני לא יכול להפגש איתך, אין לי זמן!" שלחו לו את הפוסט הזה. או תייגו אותו בפוסט המקורי בפייסבוק, זה מה שעושים הצעירים בפייסבוק לא?

אגב, הפוסט המקורי עלה לסטטוסים מצייצים וקיבל אלפי תגובות / שיתופים ולייקים, שזה לפעמים רק מעציב אותי שאני צודק, כולנו אומרים יותר מדי את הביטוי "אין לי זמן".

הפוסט איך שעלה במצייצים:

שתפו את הסיפור שלי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

רוצים להתעדכן על דברים שפחות SEO ויותר אישיים?

השאירו את המייל שלכם, ואדאג לעדכן אתכם, רק כשיש לי משהו חדש לספר לכם החל מהתפתחויות בתחום ה-SEO (החלק המעניין, לא הטכני) ועד לחלקים יותר מעניינים כמו סיפורי רכילות ג'וסים, תתכוננו, יש לי אחד נייס בדרך

© 2020 כל הזכויות שמורות​

נבנה על ידי שמוליק דורינבאום

גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן