שמוליק דורינבאום (שמול)

שמוליק דורינבאום (שמול)

מקדם אתרים, בעל חברת קידום אתרים מצליחה ויזם. אה ומוזיקאי, כן, גם מוזיקאי.

כל פעם שמישהו לא מבין את עולם הSEO – אני מספר לו על המוח האנושי

הרבה מאוד אנשים מדברים על עולם ה-SEO כמו משהו שהוא גדול מכולנו, משהו שאף אחד לא מצליח להבין כאילו מדובר ביישות גדולה שמאיימת על כולנו או לחילופין, מכונה גדולה שלוקחת אתרים ומציבה אותם במקומות הראשונים בגוגל, אז לפני שאני רץ להגיד שזה לא נכון, אני מסביר איך כן צריך להסתכל על גוגל ועולם התוצאות שלו.

מה הקשר בין המוח האנושי לבין SEO?

תביטו רגע על המוח שלנו (לא צריך ניתוח, אפשר גם להסתכל בציור כאן למעלה) ושימו לב למשהו שכולם מדברים עליו כבר שנים, הצדדים שבמוח שלנו תופסים פיקוד, כל אחד בתורו, על חלק מהותי מהחיים שלנו. למשל:

הצד שמאלי של המוח: העובדות

בצד השמאלי של המוח שלנו, נמצאות העובדות שבשטח, החל ממספרים שאנחנו זוכרים של ניידים וכתובות שביקרנו בהם, ועד הפעולות הפשוטות שאנחנו זוכרים יום יום לבצע כמו נהיגה, דיבור ואף כל מה שקשור להיגיון, שליטה בחיים וכמובן, הכרה במציאות.

הצד הימני של המוח: יצירתיות

בצד הימני של המוח שלנו, נמצא כל מה שעולה כיצירתיות, כל מה שעולה כ"חופש פעולה" פשוט, מאמנות, חלומות, אהבה, מוזיקה ועוד, בעצם, כל מה שאין שליטה אמיתית מבחוץ אלא רק מה שאנחנו מחליטים לעשות בהתאם. חופש.

אז מה הקשר לקידום אתרים והמוח המתוחכם שלנו?

נתחיל מהסוף, גוגל אשמים, הם הנחיתו עליי את מנוע החיפוש הטוב ביותר בעולם, ועל מנת שאנחנו נצליח להתברג בתוצאות הראשונות אנחנו צריכים לעשות לא מעט בשביל זה. החל מסידור האתר ברמה התכנותית ועד לרמה ה"יחצנית" ולהשיג לו קישורים מהעולם החיצון של הרשת. לצורך ההבנה, מתכנת בכיר של גוגל, (אנדריי ליפטסב) אמר ב- QnA עם כמה אנשי SEO ושיווק מוכרים בעולם, שבתכלס, ראנקבריין הינו מקום 3 בסיגנלים שמקדמים אתר בתוצאות, כששאלו אותו אם ככה, מהם הסיגנלים שתופסים את המקומות הראשונים? אמר במפורש, "תוכן וקישורים", ובלי לציין מי מעל מי, פשוט אמר, ששניהם תופסים את המקומות הראשונים. ללא ספק עשה רעידת אדמה קלה כשכולם הבינו שלא משנה לפעמים מה הם יעשו, מדובר עדיין בתוכן וקישורים. אז מה זה יצר לנו? בעיקר הרבה תובנות, שלא משנה כמה היררכיה נכונה ומבנה בכללי של האתר יהיה מדהים, תמיד נצטרך קישורים לתגבור התהליך.

אז איפה החלקים של המוח בתהליך שלנו?

הצד השמאלי של המוח בתהליך: Onsite

בכל הקשור לאונסייט, אפשר להוציא תשובה לכל דבר. מה הכוונה? אין פה שום יצירתיות כמעט למען ניסוח תגיות מטא, אני מדבר בעיקר על האונסייט היבש, כמו:

  • קוד HTML קריא לבוטים של גוגל
  • מבנה והיררכיה בהתאם למילות המפתח
  • תגיות מטא שונות וייחודיות לכל עמוד באתר
  • מפת אתר מסודרת היטב בהתאם לתעדוף למען תקציב הזחילה של הבוטים
  • קובץ הרובוטס – אינדוקס נכון של העמודים (ואי אינדוקס בהתאם)
  • אופטימיזציה לתמונות וסרטונים
  • שימוש נכון בשרתים
  • התאמת אתר למובייל
  • סכמות / HREF LANG / CANONICAL / RELNEXT-RELPREV וכו'

כל מה שכתוב הנ"ל, יש בגוגל מסמכים מסודרים על איך לעשות זאת נכון, לא צריך להיות מקדם אתרים, אלא צריך להיות מתכנת מקצוען על מנת לדעת איפה כל דבר צריך להיות מוטמע. שלא תטעו, כמובן שצריך מישהו (כמונו!) שיידע להגיד איפה ואם בכלל צריך כל דבר, ובגלל זה לומדים את המקצוע הזה כמה חודשים טובים, על מנת לדעת בדיוק איפה לחפש את המסמך הזה שיסביר למתכנת של הלקוח שלנו, איך בדיוק מטמיעים ואיפה. ללא ספק, עבודה רבה, אבל מספקת את התוצאות בסופה. (שלא נדבר על תעדוף ותוצאות בהתאם למה שנעשה עם הנושאים הנ"ל)

משמע, כל מה שקשור לצד ה Onsite, הינו ללא ספק עובדות פשוטות של גוגל, פשוט ללא ידע בנושא של קידום אתרים לפני כן, לא תדעו שבכלל צריכים את זה. מזל שיש אותנו, כן.

הצד הימני של המוח בתהליך: Offsite

בכל הקשור לאופסייט, גוגל סותמת פיות ומזכירה שבניית קישורים אינה בקו אחיד מול הקווים המנחים של גוגל ולכן, אנחנו אמורים לחכות שאתרים אחרים ברשת יקשרו אלינו, לא רוצה להרוס לכם את השבוע אבל אין לכם מה לחכות, קישורים טבעיים מגיעים במספרים מאוד נמוכים, שלא לדבר על אפסיים כשמדובר בעסקים חדשים. (לא סתם גוגל אוהב אתרים עם וותק).

אז כאן אנחנו נכנסים והצד היצירתי שלנו, אנחנו אמורים לחשוב, מאיפה אנחנו יכולים להשיג קישורים לאתר שלנו, שיעשו את הדברים הבאים:

  • יתנו לנו כוח / Juice מאתרים חזקים ברשת למען חיזוק האתר שלנו
  • יעבירו לנו טראפיק ואולי נרוויח איזה ליד או שניים מהכתבה שניצור
  • אכן יזיזו את החוגה הקטנה הזו של גוגל שמעלה ומוריד אתרים בתוצאות

כל מה שאנחנו עושים ברמת האופסייט, ללא ספק יצירתי ומלא באמנות, אחרי הכל – כל אחד עושה SEO קצת אחרת בנושא האופסייט ולכן גם אם שני האתרים שווים בדיוק ברמת המבנה והאונסייט, יצירתיות נכונה וחיזוק בקישורים איכותיים ומעניינים יכולים לשנות את תוצאות המשחק ותצאו מנצחים בכל הקשור לתוצאות.

אם אתם רוצים לעשות SEO איכותי ומקצועי, דעו להפריד בין השניים ולא לערבב ביניהם, אם תעשו הכל לפי חוקי המשחק של גוגל באונסייט, תוכלו לעבור לצד היצירתי, אבל אם תשקיעו את זמנכם בלנסות לעשות מניפולציות על הצד של האונסייט, המוח של גוגל לא יגיב טוב.

ולסיום סיומת: הסרטון החדש שלי על SEO לשנת 2018, בואו תראו מה עשיתי מה"באז" על RankBrain:

רוצים לקרוא עוד על SEO והראייה שלי על התחום? היכנסו לבלוג המקצועי שלי

שתפו את הסיפור שלי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

רוצים להתעדכן על דברים שפחות SEO ויותר אישיים?

השאירו את המייל שלכם, ואדאג לעדכן אתכם, רק כשיש לי משהו חדש לספר לכם החל מהתפתחויות בתחום ה-SEO (החלק המעניין, לא הטכני) ועד לחלקים יותר מעניינים כמו סיפורי רכילות ג'וסים, תתכוננו, יש לי אחד נייס בדרך

© 2020 כל הזכויות שמורות​

נבנה על ידי שמוליק דורינבאום

גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן