שמוליק דורינבאום (שמול)

שמוליק דורינבאום (שמול)

מקדם אתרים, בעל חברת קידום אתרים מצליחה ויזם. אה ומוזיקאי, כן, גם מוזיקאי.

למה מכרתי את האוטו שלי בשביל באנר בוואינט?

איך מכרתי את האוטו שלי בשביל באנר בוואינט לשבוע וחצי שהביא לי 14 גולשים.

לא הרבה יודעים את הסיפור המלא שלי, בעיקר תלמידים שאני מלמד בהאקר יו שומעים את זה כי זה ללא ספק סיפור אידיוטי שמדרבן הרבה מאוד אנשים לא להיות כמוני בתחילת התקופה שלי בתחום. 

 

השנה היא 2005, שמול חושב על הרעיון הטוב ביותר שידע האדם (באותם ימים לפחות). הרעיון היה לבנות אתר שישמש בתור אינדקס עסקים, אך שונה. מה הכוונה? אינדקס עסקים שיציג את העסקים שפתוחים בזמן אמת, כלומר, כשנכנסתם לאתר, הייתם רואים את כל שמות העסקים באתר ויכלתם לסנן ע"פי "פתוח עכשיו" או "סגור עכשיו", כן אני יודע שיש לא מעט אתרים שעושים את זה היום, אבל לצורך העניין, אני הייתי ראשון איפשהו שם ב2005-2007, לא מעט זמן לקח לנו לפתח את זה בעזרת כמה וכמה חברות בניית אתרים ואז בסופו של דבר, אפילו החלטתי לפרסם אותו. בכל מקום!

לא שיש לי משהו נגד פאבלישרים גדולים כאלה כמו מאקו, וואינט וחבריהם, אבל בתכלס? לפרסם באתרים כאלה באנרים גדולים זה רק אמור להיות למען חיזוק המיתוג או פרסום אחד מאוד חזק ומאסיבי, אבל כאשר אתר אינטרנט חדש עולה לאוויר, אין שום סיבה שיפרסם בפורטלים כאלה כי בסופו של דבר, זה מביא מיתוג, אבל זה בטח לא יביא הרבה לשבוע של פרסום שכזה. מה חשבתי לעצמי ג'יזס.

אחרי שפרסמתי בוואינט ואיבדתי את רוב הכסף שלי, מישהו התקשר אליי ושאל אם אני רוצה ממנו דו"ח אופטימיזציה, שאלתי אותו "מה זה בכלל ולמה אתה מתקשר אליי על הבוקר?" והוא ענה שזה דו"ח מאוד מפורט על כל הדברים שיכולים להזיק לי בתנועה האורגנית מגוגל וכו' וכו', אז שאלתי אותו "כמה זה עולה?" הוא ענה לי "אני בסך הכל רוצה לשים כמה קישורים בפוטר של האתר שלך והשעה בכלל 13:00 יא עצלן"

חשבתי רגע לעצמי, אחלה, קיבלתי ממנו דו"ח מפורט מאוד על מלאאאאא דברים בעייתים באתר שלי, איך למען השם זה שווה לו כמה קישורים בפוטר של האתר שלי? אז החלטתי לחפור בזה, מה יש שם שיעזור לו כל כך שהוא לא ביקש ממני כסף על הדו"ח?

מדו"ח לא מובן למקדם אתרים ג'וניור

אחרי שראיתי את הדו"ח של הבחור ששלח לי בזמנו, החלטתי לבדוק מה כל דבר עושה, חפרתי בכל כך הרבה מסמכים של גוגל, הרגשתי מקדם אתרים בעצמי. החלטתי לבנות אתרים נוספים ולנסות לקדם אותם בעזרת האופטימיזציה הזו וכמובן, להשיג קישורים חדשים בדיוק כמו שהוא ניסה ממני. את האמת? קידמתי לא מעט בתמורה של 500 שח לחודש (מביך אני יודע), אבל זה היה לפני עשור ומעלה, אז מי בכלל התחרה בתור מקדמי אתרים?

מנהג רופאים לקורס קידום אתרים

בזמן הזה שהבנתי פחות או יותר מה זה קידום אתרים, אז החלטתי, אקדם בינתיים לקוחות בזמן שאני שכיר, איפה עבדתי? נהג לרופאים בשר"ן, כלומר, הסעתי רופאים מנקודה לנקודה, מחולה לחולה ובזמן הזה, היה לי לפטופ באוטו (כשחיכיתי למטה הכוונה, לא בנהיגה) שבו קיבלתי את הקריאות שלי, אז הייתי יושב עליו ולומד עוד קצת בכל פעם, וכמובן, גם מקדם.

אחרי שהבנתי שאני יודע לא מעט על קידום אתרים, החלטתי שאני רוצה לדעת כמו שצריך את הכל, מהכל, כמה שיותר. אז נכנסתי ללמוד בקורס קידום אתרים עם הגורו שלי עד היום, אורן שץ (מנכ"ל SEO Israel) ב2009, תחת השם SEO College, אשכרה המחזור הראשון שלהם, ללא ספק אחד הקורסים המורחבים ביותר שיצא לי להכיר (ולהזכירכם אני מרצה היום), אפילו למדנו regular expression וקוד מאפס, המשימות שלי היום לתלמידים זה לבנות היררכיה? אז המשימות שלנו היו למצוא נישה עם המון חיפושים ללא מתחרים ולבנות אתר מHTML מאפס(!) ולקדם אותו עד סוף הקורס לעמוד הראשון, ספוילר: הצלחתי ורובם שם הצליחו, יחי האסרטיביות של אורן שץ!

מבנק מזרחי לקידום אתרים ב SEO Israel

מי שמכיר אותי יודע שאני קצת חוצפן ואסרטיבי קלות, למה אני מזכיר את זה? כי כשנכנסתי לקורס קידום אתרים של אורן, עבדתי כבר בבנק מזרחי טפחות בתל אביב, בעבודת פקידות כלשהי עם חותמות במרתף שלהם, לא צוחק, קרעתי את עצמי כל יום מ-9 עד 5 בשביל לחתום על משכנתאות של אנשים לפי פרמטרים שביקשו ממני הבוסים והבוסים של הבוסים שלהם. וכשעבדתי שם, ביקשו ממני לחתום על חוזה עבודה של שנה, לא רציתי כי מן הסתם תכננתי להיות מקדם אתרים, אז למה לי לעבוד בבנק? 🙁

אחרי חצי מזמן הקורס, התקשרתי לאורן ישירות (הכי חוצפן שלי ללא ספק) ואמרתי לו "אורן, אני עוד דקה וחצי צריך להיכנס לבוס שלי ולחתום לו על חוזה לשנה ואני דוחה את זה כל פעם מחדש, קח אותי, לא תצטער, יש לך הזדמנות אחרונה לפני שאני עבד של הבנק", אין לי מושג למה הוא לא ניתק לי, אבל הוא אמר לי "אתה יודע מה, בוא שבוע הבא למשרד ונדבר". מפה לשם, התחלתי לעבוד בתור ג'וניור של SEO במסגרת חברת קידום אתרים הגדולה ביותר בארץ בזמנו. שמפה לשם, גם הפכתי להיות מנהל צוות אבל זה כבר לפוסט אחר..

בנוסף, הנה תמונה מביכה שלי מזמן הקורס…

אחרי שיצאתי מ-SEO Israel חשבתי שאני גיבור גדול והחלטתי לבנות אתר וחברה משלי, לפני 7 שנים בערך, קניתי את הדומיין virtualpr.co.il (כן כן, זה שאתם נמצאים בו כרגע) ובניתי אתר מאדרפאקר על קידום אתרים בגוגל, השקעתי את הצורה שלי בו, כמה השקעתי? קידמתי כמה אתרים בחינם רק בשביל לקבל קישור רציני, מפה לשם, אחרי חצי שנה נכנסתי לעמוד הראשון בביטוי "קידום אתרים בגוגל" ולא סתם, נצמדתי למקום הראשון בגוגל בביטוי הזה. היו לידים, המון המון לידים, תוך 3 חודשים הפכנו לחברה עם כמה עובדים וים לקוחות, בגלל שלא נכנסתי לזה מוכן מספיק, הסטרס השפיע עליי. כמה השפיע עליי…?

 

מחברת קידום אתרים לבית לחולים לשנה וחצי של כאבים

כן כן, לא צוחק, מכל הסטרס הזה, מכרתי את החברה לחברים קרובים שלי ויצאתי הביתה עם סרטן, לא רק שיער לבן זה לחצים ומתחים, גם סרטן. אז אחרי 2 ניתוחים ולא מעט טיפולים ובדיקות של CT כל שבוע / חודש / שנה, אני היום ברוך השם בריא כמו שו.. טוב נו בריא בגדול, אבל ללא ספק מבין יותר את החיים. אז חזרתי להיות שכיר, כמובן בתור מקדם אתרים, אבל בתוך חברת קידום אתרים ולא עצמאי. הרגשתי שזה גדול עליי עדיין. (אגב, בריא בריא, אבל עם אשך אחד, אז הנה, שיהיה לכם מה לצחוק עליי בהמשך הדרך שלי איתכם)

אז לאחר לא מעט שנים בחברות גדולות וקטנות בתור מקדם אתרים ואפילו שנתיים בתור מנהל שיווק הדיגיטל של Wobi, החלטתי שהגיע הזמן, הגיע הזמן לקחת את עצמי בידיים ולעשות את זה כמו שצריך, לבחור את הסובבים שלי בצורה נכונה יותר ואפילו לברור לקוחות על מנת להגיע למצב הרבה יותר רגוע, שליו וכמובן, מקדם אתרים, כזה שמביא פרנסה ללקוח ובזכות זה מקבל את הפרנסה שלו בעצמו.

אז תודה לך אורן שץ, תודה לך ג'קי סויקיס (מ SEO Simple שהציעו לי את הדו"ח אופטימיזציה בזמנו) ותודה לך אפי דורינבאום (אשתי) שהיום דוחפת אותי לא מעט לתחזק את החברה החדשה שלי שנקראת "שמול", ולדרור דורינבאום, אחי הגדול שאלוף בפיתוח עסקי וייעוץ לעסקים, שעזב הכל והפך להיות המנכ"ל של "שמול" כדי שאני אוכל להתמקד בעבודה עם העובדים ובקידום בתכלס מבלי להתעסק בשטויות.

אגב, יודעים למה קראתי לחברה שלי "שמול"? לא מנרקסיזם מוגזם, אלא על מנת להבהיר את הנקודה שגם אם יהיו 50-100 עובדים, הכל זה המתודה שלי, תקשורת מלאה תהיה לי מול הלקוחות גם ב-1,000 לקוחות ומעלה. עשיתי זאת בעבר גם בניהול מחלקות בחברות אחרות (עם מעל ל10 עובדים ג'וניורים שתמיד היו צריכים את העזרה שלי) וגם בניהול החברה הקיימת החדשה והמדהימה שלי. אז תודה לכם עובדים מדהימים שעוזרים לי לקדם את שמול למקומות חדשים בתעשיית הדיגיטל.

 

שתפו את הסיפור שלי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

רוצים להתעדכן על דברים שפחות SEO ויותר אישיים?

השאירו את המייל שלכם, ואדאג לעדכן אתכם, רק כשיש לי משהו חדש לספר לכם החל מהתפתחויות בתחום ה-SEO (החלק המעניין, לא הטכני) ועד לחלקים יותר מעניינים כמו סיפורי רכילות ג'וסים, תתכוננו, יש לי אחד נייס בדרך

© 2020 כל הזכויות שמורות​

נבנה על ידי שמוליק דורינבאום

גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן