שמוליק דורינבאום (שמול)

שמוליק דורינבאום (שמול)

מקדם אתרים, בעל חברת קידום אתרים מצליחה ויזם. אה ומוזיקאי, כן, גם מוזיקאי.

בניית מותג באמצעות תוכן בארבעה צעדים פשוטים

לא קל לבנות עסק. מדובר בתהליך סבוך, המון שלבים, חישובי עלויות מול הכנסות ועוד. אחד מן הדברים שיש לדאוג לגביהם הוא הפיכת העסק למותג מוכר וידוע בקרב לקוחותיו. בעולם של קידום אתרים בגוגל, הדרך לבנות מותג עוברת בין היתר דרך אתר העסק, ובפרט באמצעות התוכן שבו. באמצעות יצירת תוכן טוב, איכותי ובעל ערך אמיתי למשתמש ניתן לבדר את הגולשים, לחנך אותם, ובסופו של דבר גם לעודד אותם לפתוח את הארנק.

איך בונים מותג באמצעות תוכן? פשוט עוקבים אחר ארבעת השלבים הבאים:

  1. הגדירו את קהל היעד שלכם

התוכן כשלעצמו לא נמצא בחלל ריק, אלא צריך להיות קשור לאסטרטגיית תוכן שמפותחת ומיושמת היטב. הצעד הראשון בתכנון אסטרטגיה כזו הוא הגדרת קהל היעד. זאת ניתן לעשות באמצעות פיתוח פרסונות לקוחות, כלומר מאפייני לקוחות אמיתיים המשתייכים לקהל היעד שלכם, שיסייעו בהגדרת הנושאים שבהם התוכן צריך לעסוק. כך למשל אם מדובר באתר של עסק בתחום ביטוחי הבריאות, אזי התוכן שיוצג בפני גולשים צעירים יהיה שונה מזה שיוצג בפני גולשים בגיל הזהב.

  1. צרו בידול מן המתחרים שלכם

רוב הסיכויים הם שהעסק המדובר איננו הראשון או היחיד בתחומו, מה שאומר שבענף בו הוא פועל נמצאים כמה וכמה מתחרים. חלק חשוב מאסטרטגיית שיווק התוכן שלכם, אם כך, חייב לעסוק בדרך שבה אתם מפרידים, מבדילים ומבליטים את העסק המדובר ממתחריו. תוכן שעוקב אחר דרכי הבידול ותומך בהן יכול להביא לכם כמות נאה של גולשים חדשים שיכולים להפוך ללקוחות, אבל גם לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש – כלומר לחזק את הנראות שלכם ושל המותג שלכם ברשת.

  1. בצעו אופטימיזציה לתוכן וקדמו אותו

יצרתם תוכן מעולה ואף אחד לא ראה אותו? בעצם לא עשיתם שום דבר. זו המנטרה שצריכה להיות חקוקה בראשכם. אם כבר השקעתם משאבים בפיתוח תוכן משובח, אתם צריכים להשקיע משאבים גם בקידומו. אחרת, הכסף שהשקעתם בפיתוח התוכן, כאשר מספר האנשים שצרכו אותו הוא אפסי, הוא פשוט כסף שירד לטמיון. בשורה התחתונה: התוכן הזה צריך להיות קל למציאה, ואתם צריך תקציב כדי לקדם אותו, מוזמנים לראות, הרחבתי בהתאם כבר במדריך קידום אתרים עשה זאת בעצמך.

  1. מצאו את ההבדלים

אחוז גבוה מן התוכן שתפתחו יעסוק באותם נושאים שוב ושוב: מה העסק עושה, אילו פתרונות הוא מציע וכדומה. רק כך ניתן לגרום ללקוחות להבין את מהות העסק ולבטוח בו. לדוגמה, אם כתבתם תוכן בנושא פעילויות שאפשר לעשות עם הילדים בחופש הגדול, האם תוכלו למחזר את אותו תוכן שוב ושוב מדי שנה? כמובן שלא! עליכם לכתוב תוכן חדש מדי שנה, וזאת עליכם לעשות תוך מציאת הבדלים דקים שיאפשרו לכם לחדש בכל פעם ולא לחזור על עצמכם.

על מנת להצליח לעסוק באותם נושאים שוב ושוב מבלי להישמע כמו תקליט שרוט אלא להביא משהו חדש בכל פעם, תוכלו למשל לכתוב בלוג בנושא עדכונים שוטפים אודות תחום הפעילות של העסק. באפשרותכם גם להשתמש בתכנים שכבר העליתם לאתר בעבר אולם למצוא דרכים לתת להם חיים חדשים. למשל, קחו טקסט קיים והפכו אותו לאינפוגרפיקה או הפיקו סרטון וידאו מעניין בנושא שבעבר הופיע באתר, למשל בצורת רשימה של טיפים.

כתבה זו נכתבה על ידי אייל רחמים, מנכ"ל seolinks

שתפו את הסיפור שלי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

רוצים להתעדכן על דברים שפחות SEO ויותר אישיים?

השאירו את המייל שלכם, ואדאג לעדכן אתכם, רק כשיש לי משהו חדש לספר לכם החל מהתפתחויות בתחום ה-SEO (החלק המעניין, לא הטכני) ועד לחלקים יותר מעניינים כמו סיפורי רכילות ג'וסים, תתכוננו, יש לי אחד נייס בדרך

© 2020 כל הזכויות שמורות​

נבנה על ידי שמוליק דורינבאום

גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן